divendres, 17 de maig del 2013

Comentaris als blogs de les companyes

Bon divendres!
 
A continuació exposo els comentaris que he fet als blogs de les meves companyes:
 
http://evmbdm.blogspot.com.es/
Hola Sandra!
M’ha encantat aquesta bona pràctica!
 
Penso que tenir a la disposició dels infants aquest racó és creure en les possibilitats i capacitats dels infants, i una manera innovadora i rica de fomentar l’autonomia de l’infant.
Durant el procés de pràctiques he llevat mocs a molts infants. A l’aula on estic ubicada hi ha un infant que cada dia té moc, i penso que aquest racó li seria molt profitós, ja que ell sol ho sap fer molt bé, però per les preses i l’alçada on estan ubicats els mocadors molts cops són la mestra o jo qui ens encarreguem de llevar-li el moc.
Quan vaig llegir la teva entrada per primer cop, vaig proposar-li a la mestra aquesta bona pràctica per dur-la a terme a l’aula, i estem pensant com organitzar el racó. Per tant, moltes gràcies per compartir-la amb nosaltres! I enhorabona! :D A gaudir!!!!!

http://siilvia20.blogspot.com.es/
Hola Silvia!
Gràcies per compartir aquesta bona pràctica a nivell de centre. Tant de bo moltes escoleta s’impregnessin d’aquesta filosofia i es dugués a terme.

Pel que he llegit, em sembla que l'escoleta on fas pràctiques s'assembla a la concepció constructivista de l'aprenentatge, on es respecta el ritme d'aprenentatge dels infants, els seus interessos, s’estimula i accepta la iniciativa i autonomia de l’infant, permet que l’infant dirigeixi el seu aprenentatge canviï l'estratègia i qüestioni el contingut, s’estimula la curiositat i interès de l’infant, es creen situacions i experiències que “contradiguin” la hipòtesi
original a fi d'estimular la reflexió, proveeix temps a l'infant per establir relacions i crear metàfores, etc.

A l’escoleta on estic ubicada com a estudiant en pràctiques aquesta concepció hi està present en el dia a dia, no obstant, existeixen uns horaris que malgrat segons com els infants han arribat a l’escoleta (per exemple, si estan excitats), el temps que es disposa... són flexibles. Penso que hauríem d’escoltar més als infants, escoltar els seus interessos i les seves motivacions. El que passa es que el temps a l’escoleta passa massa aviat i molts cops no ens aturem a observar, a deixar temps, a deixar que els infants gestionin per si sols els seus conflictes. Hem d’aprendre a ser guia de l’aprenentatge de l’infant!

Moltes gràcies per la teva aportació!
Gaudeix de l’experiència!! :D
 
http://mestresimestresses.blogspot.com.es/
Hola Maria!
Llegint la teva entrada he recordat que a l’inici de pràctiques la meva tutora em va comentar que volien fer una jornada de portes obertes, deixant llibertat per a que cada infant anés a l’espai que vulgui de l’escoleta. De moment no he tingut l’oportunitat de presenciar-ho però tant de bo abans d’acabar pugui empapar-me d’aquesta bona pràctica que tu has compartit.
La descompartimentació d’espais és una bona manera de fomentar l’autonomia i de donar l’oportunitat a que l’infant triï l’espai on vol estar. Penso que des de ben petits hem d’ensenyar als infants a elegir, ja que en vida és un elegir constant.

Moltes gràcies per compartir aquesta bona pràctica! A gaudir de l’experiència! :D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada