Escoleta Municipal d'Esporles |
És un centre que
demostra tenir un afany per millorar l’atenció als infants, el funcionament del
centre, les experiències que es produeixen en ella, etc.
Per al nostre
projecte ens han proposat observar i analitzar el rol de les mestres, les seves
actituds i els seus models d’actuació, per tal de crear un esperit crític i
reflexiu a cada una de les educadores, i
millorar així el seu projecte educatiu.
El projecte
proposat se’ns ha plantejat com una continuació del projecte que les alumnes en
pràctiques varen realitzar el curs 2011-2012 relacionat amb la gestió i la
qualitat del temps a l’escoleta.
Així, seguint
aquesta línia, el nostre projecte va encaminat a centrar-nos en les actituds de
la mestra per revisar la seva tasca educativa, des d’un punt de vista extern,
aprofitant que som persones que ens estam formant en aquest món de l’Educació
Infantil i que tenim la teoria més recent. És a dir, és una oportunitat per
comparar la teoria amb la pràctica educativa que es porta a terme a través de
l’observació de la manera de fer, estar i ser de l’educadora a l’escola, amb
els infants però també amb les famílies.
- La rebuda dels infants i les famílies.
- El plafó de bon dia.
- L’alimentació (berenar i dinar)
- El pati
- La higiene
- El descans
- Psicomotricitat
Després de realitzar els registres (en vídeo i notes de camp) farem un buidatge amb una graella que hem creat nosaltres mateixes, en la que podrem plasmar la informació més rellevant de les observacions recollides. I llavors contrastar-ho amb la informació que hem anat recollint fruit d’una extensa recerca bibliogràfica que estam duent a terme paral·lelament, sobre el rol de la mestra, les seves actituds i els seus models d’actuació.
Per això, considerem
que aquest projecte ens serà molt útil de cara al nostre futur professional,
perquè en el nostre dia a dia ens estem nodrint de les bones actuacions i bones
pràctiques que es desenvolupen en el centre ja que estem en constant observació
i anàlisi dels models d'actuació i les diverses estratègies d'intervenció que
té cada mestra; però també perquè ens estam documentant de manera molt extensa
sobre el tema, i això ens està enriquint molt.
Per acabar, cal dir que la posada en
pràctica del projecte i els resultats no depenen de nosaltres perquè no podem
introduir canvis físics en l'entorn sinó que el nostre treball es basarà en
crear un ambient de reflexió entre l’equip educatiu, per a que les educadores
passin a ser conscients d’allò que nosaltres hem vist durant l’estada a
l’escoleta, i així siguin elles mateixes qui reflexionin sobre les seves
actuacions a partir del nostre projecte i de la informació que els anem
proporcionant, i així poder dur a terme les modificacions que cada mestra
consideri necessària.
És per aquesta raó que creiem que el
tema del nostre projecte és una mica compromès, perquè sense gaire experiència
pràctica ens trobam avaluant les mestres que fa anys que fan feina d’educadores
a l’escoleta. Cal dir que no és una tasca gens fàcil, però nosaltres els
intentarem aportar una mirada fresca i fonamentada a nivell teòric que els
permeti millorar encara més la seva atenció als infants i a les famílies, per
tal d’incrementar la qualitat educativa del centre.
5.2, 5.4
Hem etiquetat aquestes dues
competències perquè fan referència a la reflexió sobre el projecte de millora.
En aquesta entrada hem justificat i contextualitzat el nostre projecte de
millora a partir de l'anàlisi de necessitats i de la identificació del
problema, així com també hem exposat alguns dels obstacles i resistències
presents en l'aplicació del projecte de millora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada