Benvolguts i benvolgudes al meu blog!
Avui destinaré aquesta entrada a comentar plans de millora en xarxa.
Per encetar el tema cal tenir en compte que un pla de millora sorgeix d’una mancança o d’un aspecte a millorar del
centre, s’hi veuen implicats l’equip educatiu, els infants i les seves
famílies, ha de beneficiar a tot l’alumnat del centre i es regeix per unes
fases que contemplen l’avaluació formativa.
El pla de millora que he trobat a través de la xarxa és “El
traspàs de l’etapa 0-3 a 3-6 anys” http://www.slideshare.net/MariaSirah/projecte-de-millora
Es tracta de donar
pautes, idees o suggeriments per facilitar aquesta etapa d’adaptació, de canvi,
de novetats, sense que hi hagi neguit, inseguretat... per part dels infants i
de les famílies. És a dir, se li dóna importància al període d’adaptació de l’infant
a l’escola 3 – 6 anys, ja que “És el temps que necessita cada infant per sentir-se segur, tranquil i a
gust a l’escola”, d’aquí rau la seva importància.
En la meva opinió penso que és
força interessant treballar aquest traspàs de cicle creant un vincle amb l’escola
3-6 anys quan l’infant encara està a l’escoleta. A l’escoleta d’Esporles es
treballa per a crear aquest vincle: dues mestres de l’escola gran venen a
contar un conte i a berenar amb els infants a l’escoleta i un altre dia anem a
l’escola gran a berenar i a deixar la nostra capsa d’aula, on a dintre hi
fiquem símbols i joguines que ens agraden i ens identifiquen com a grup-classe.
Un infant s'emporta la caixa sorpresa a casa i hi posa l'objecte que ell
vulgui ensenyar. En gran grup cada infant fa una pregunta al protagonista de la
caixa sorpresa. Les respostes només poden ser SÍ o NO. Es van fent preguntes,
respectant el torn de paraula, i sense repetir-les fins que s'endevina. A La
segona tanda de preguntes el protagonista pot donar alguna pista.
Els objectius de la bona pràctica són:
-
Ampliar el vocabulari.
-
Respectar el torna de paraula.
-
Estructurar correctament la parla oral.
-
Agafar responsabilitat de portar la caixa el dia que toca
i mantenir el secret del que hi ha a dins.
-
Ampliar la comprensió i saber donar la resposta correcta.
-
Aprendre estratègies per formular preguntes que ens
ajudin a endevinar l'objecte.
“Descoberta de la xocolata”
En un paper d'embalar gran, es posen diferents tipus de
xocolata: xocolata blanca, negra, en pols, desfeta... i diferents envasos per
poder-la manipular. Es treu la roba als infants (els deixen només amb el
bolquer). Deixen la xocolata a l’abast dels infants i no es dirigeix
l'activitat... les educadores observen com actuen els infants.
Els objectius de la bona pràctica són:
- Descobrir les diferents
textures, olors i colors .... de la xocolata.
- Observar i manipular els
diferents tipus de xocolata.
- Descobrir les diferents
propietats i possibilitats de la xocolata.
Etiquetes:
1.3: he etiquetat aquesta competencia perquè he accedit i revisat altres blogs i experiències per tal d'ampliar la meva pròpia formació.
5.1: perquè he reflexionat sobre els trets diferencials entre bones practiques i projectes de millora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada