dijous, 16 de maig del 2013

Plans de millora en xarxa en l'etapa 0 - 3


Benvolguts i benvolgudes al meu blog!

Avui destinaré aquesta entrada a comentar plans de millora en xarxa.

Per encetar el tema cal tenir en compte que un pla de millora sorgeix d’una mancança o d’un aspecte a millorar del centre, s’hi veuen implicats l’equip educatiu, els infants i les seves famílies, ha de beneficiar a tot l’alumnat del centre i es regeix per unes fases que contemplen l’avaluació formativa.

El pla de millora que he trobat a través de la xarxa és “El traspàs de l’etapa 0-3 a 3-6 anys” http://www.slideshare.net/MariaSirah/projecte-de-millora

Es tracta de donar pautes, idees o suggeriments per facilitar aquesta etapa d’adaptació, de canvi, de novetats, sense que hi hagi neguit, inseguretat... per part dels infants i de les famílies. És a dir, se li dóna importància al període d’adaptació de l’infant a l’escola 3 – 6 anys, ja que “És el temps que necessita cada infant per sentir-se segur, tranquil i a gust a l’escola”, d’aquí rau la seva importància.

En la meva opinió penso que és força interessant treballar aquest traspàs de cicle creant un vincle amb l’escola 3-6 anys quan l’infant encara està a l’escoleta. A l’escoleta d’Esporles es treballa per a crear aquest vincle: dues mestres de l’escola gran venen a contar un conte i a berenar amb els infants a l’escoleta i un altre dia anem a l’escola gran a berenar i a deixar la nostra capsa d’aula, on a dintre hi fiquem símbols i joguines que ens agraden i ens identifiquen com a grup-classe.

 Després de cercar a la xarxa i no trobar altres plans de millora, tal i com ens van dir les professores he cercat bones pràctiques, són aquestes:

 
“La caixa sorpresa


Un infant s'emporta la caixa sorpresa a casa i hi posa l'objecte que ell vulgui ensenyar. En gran grup cada infant fa una pregunta al protagonista de la caixa sorpresa. Les respostes només poden ser SÍ o NO. Es van fent preguntes, respectant el torn de paraula, i sense repetir-les fins que s'endevina. A La segona tanda de preguntes el protagonista pot donar alguna pista.

Els objectius de la bona pràctica són:

-       Ampliar el vocabulari.

-       Respectar el torna de paraula.

-       Estructurar correctament la parla oral.

-       Agafar responsabilitat de portar la caixa el dia que toca i mantenir el secret del que hi ha a dins.

-       Ampliar la comprensió i saber donar la resposta correcta.

-       Aprendre estratègies per formular preguntes que ens ajudin a endevinar l'objecte.

 
“Descoberta de la xocolata”


En un paper d'embalar gran, es posen diferents tipus de xocolata: xocolata blanca, negra, en pols, desfeta... i diferents envasos per poder-la manipular. Es treu la roba als infants (els deixen només amb el bolquer). Deixen la xocolata a l’abast dels infants i no es dirigeix l'activitat... les educadores observen com actuen els infants.

Els objectius de la bona pràctica són:

-      Descobrir les diferents textures, olors i colors .... de la xocolata.

-      Observar i manipular els diferents tipus de xocolata.

-      Descobrir les diferents propietats i possibilitats de la xocolata.

Etiquetes:
1.3: he etiquetat aquesta competencia perquè he accedit i revisat altres blogs i experiències per tal d'ampliar la meva pròpia formació.
5.1: perquè he reflexionat sobre els trets diferencials entre bones practiques i projectes de millora.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada